Alla inlägg under september 2008

Av Tant Alexandra - 30 september 2008 21:16

Mamma Mia var bättre än sushin! Lätt! Helt fantastisk! Åh det var så länge sen jag såg en så bra film på bio. Satt med ett stort leende i två timmar. Även de stunder tårarna rann nerför kinderna. Både jag och mamma är rörande överens om att det är skandal om inte Meryl Streep kniper oscarstatyetten.


När Meryl och Co samlar ihop alla damer på ön och dansar sig ner till vattnet fick jag nästan en religiös upplevelse. Jag undrar om det inte är så pingstvännerna känner när de talar i tungor. Det måste åtminstona vara bra nära. Den scenen toppar lätt min lista på de 10 bästa filmscenerna genom tiderna. Håret reste sig på armarna. Och marcaran kladdade. Glädje!

Av Tant Alexandra - 30 september 2008 15:25

Jag såg klart Ett öga rött med eleverna igår och trots att det allt som oftast är så att boken är bättre än filmen, så även i detta fall, var filmen riktigt bra. Pojken som spelade Halim var klockren, och pappan kan jag inte hylla med ord. Vilken skådis! Gillade.

Av Tant Alexandra - 30 september 2008 12:49

Ikväll blir det bio men min lilla mamma som är på besök i den vackra hufvudstaden. Jag bara antar att filmen är fantastic, men det är ändå inte den som är kvällens höjdpunkt. Det är ju givetvis sushin!! Det var jättelänge sen mina smaklökar fick festa på lite wasabi och soya så det är inte en minut för sent. Vi ska äta i Finntorp. Har hört bra om det sushistället tidigare så nu är det upp till bevis.

Av Tant Alexandra - 29 september 2008 21:52

När jag går in på min blogg kan jag se om besökare har klickat på en länk för att komma hit. Om någon exempelvis har sökt på något ord på Google och sen gått in på ett träff till min blogg så kan jag se det sökordet den personen använde. Jag har märkt att jag har fått ett antal besökare genom sökorden "jag vill bli kändis". Här finns det inlägget för den som är intresserad.


Vad som är fascinerande här är just att folk skriver in den meningen på Google och hoppas på något sorts svar, någon slags hjälp på vägen. Frågan är då som sagt: är detta intressant eller bara sorgligt? Jag tycker nog personligen att det lutar åt det senare...

Av Tant Alexandra - 29 september 2008 21:17

Det här med att ha fuktskada i en bostadsrätt är inte roliga saker. Tro mig. Nu har vi precis varit på ett extrainsatt bostadsrättsmöte där vi fick lite mer information om vilka kostader vi egentligen pratar om samt hur man kan gå till väga. Det är 60 badrum i föreningen som har fuktskada så vi var inte direkt ensamma i Hammarbyskolans matsal.


Alternativen som finns är att antingen skriver vi avtal med den entreprenad föreningen har fixat, eller så anlitar vi en egen hantverkare. Allt beror ju på kostnaden. Den är vi dessvärre fortfarande inte klara över. Usch! Så mycket lättare det skulle vara att bo i en hyresrätt just nu.

Av Tant Alexandra - 29 september 2008 18:39

Åh så det kan gå när man inte är på så god fot med sin morfar. Har helt tänkt om angående den här nedrans villan efter att ha fått några tänkvärda råd. Om han ger huset till oss barnbarn lämpar han bara över bekymret med att få den såld på oss. Och det är jag ju inte speciellt intresserad av. Huset har ju redan legat ute i flera månader men det är ju ingen som är intresserad av ett ruckligt hus i halvdöda Ljusne. Så nä, det dröjer innan jag blir villaägare. Huset får förbli hans problem, inte mitt.

Av Tant Alexandra - 29 september 2008 17:55

Men det måste man vara ibland. För att skaka liv i de som har fått för sig att skolan är en fritidsgård. Det är så främmande för vissa att gymnasiet är en utbildning, och det måste jag hela tiden påminna om. Jag tycker att det är intressant att elever blir förvånade när de faktiskt ska prestera på lektionen. Mycket intresant.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards