Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Tant Alexandra - 2 januari 2009 11:38

Jag tittade på en bild på mig själv som togs för ett par dagar sedan. Jag blev förskräckt. Jag är så blek!! Så här blek mitt i vintern var det länge sedan jag var. Förra året var vi i Thjailand så det hela skötte ju sig själv, och vintrarna innan det har jag solat solarium en liten stund kanske varannan vecka. Då bodde jag ju granne med ett solarium så det var ju inte jobbigt att gå dit. Ända sedan vi flyttade till den här lägenheten har jag inte varit där. Det måste bli ändring på det! Jag ska försöka samla mina krafter idag för att orka mig ur den här lägenheten och gå dit. Sola bara i tio minuter. Längre än så klarar jag ändå inte eftersom jag är så blek nu. Då bränner jag mig garanterat. Hm, vi får se.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Skapa flashcards