Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Tant Alexandra - 8 januari 2009 16:51

Läser i Aftonbladet om hur mycket otrevligt folk det finns i serviceyrket. Efter åtta år (heeelt sjukt by the way) på Coop så kan ju jag säga att jag alltid var trevlig när jag hälsade på en kund men om kunden sen bemötte mig på ett otrevligt sätt fick de samma behandling tillbaka. Att människor inte har förstått att man ska säga hej när någon hälsar på en kunde jag aldrig vänja mig vid.


I artikeln finns det en webomröstning där man kan svara på följande fråga: Hur otrevlig får servicepersonal vara? Alternativen på svar är

1. Inte alls, de ska tåla allt.

2. En otrevlig kund får de vara otrevliga mot

3. Spelar ingen roll.


Jag röstade självklart på alternativ 2 och tack och lov så var det 58,1% som delade min åsikt. Vad jag blev förvånad över var att hela 40,3% tyckte att servicepersonal  ska tåla allt!


Jag borde egentligen inte bli förvånad utan istället bara vara glad att jag har fått en förklaring till varför så många har varit så überjävliga mot mig och samtidigt blivit upprärda över att jag inte har givit dem ett leende när de har gått därifrån.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Skapa flashcards