Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Tant Alexandra - 12 januari 2009 19:16

Mätt och belåten är vad jag är efter att ha smällt i mig en portion pasta med hjortbolognese och vitkålssallad. Det blev riktigt gott men ska jag vara riktigt ärlig så gillade jag inte riktigt den där hjortsmaken som slog igenom. Nöt passar nog mig bättre.


Jag tog tid när jag lagade då det står på Middagsfrids hemsida att maten bara ska ta en halvtimme att laga. Det tog ca 45 minuter, men det var jag förberedd på då alla som har testat det här tidigare har sagt att måltiderna tar lite längre tid i verkligheten.


Det blev verkligen hur mycket mat som helst iaf. Den här rätten skulle vara dubbel och räcka till två dagars middagar och matlådor, men det blev mer än så så det blev rutsch in i frysen. Fortsätter det så kommer vi att få ta en veckas paus från Middagsfrid bara för att hinna äta upp alla rester i frysen. Och det är ju ett gott betyg!

Av Tant Alexandra - 12 januari 2009 14:22

Dagen kan inte börja mer fel än när man försover sig. Idag var det min tur att vara med om det för av någon anledning så fungerade inte väckarklockan imorse. Istället vaknar vi av Js mobil som börjar surra klockan sju. Vid den tiden brukar jag sitta på tunnelbanan. Så det blev turbofart ur sängen, feukost på bussen och en halvtimme sen till konferensen. Men det var bra jobbat ska jag säga!


Men nu är ju hela dagen bara helt fel. Jag kan inte rubba mina rutiner sådär, då blir jag så störd.


Efter jobbet blir det hem och laga hjortbolognese. J är i Göteborg och kommer hem senare så ansvaret ligger på mig att veckans första rätt blir korrekt tillagad. Oh the pressure!

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards