Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Tant Alexandra - 16 januari 2009 19:30

Idag var det dags att laga den rätt som jag tyckte skulle bli mest spännande. Sojagulasch med gräddfil, quinoa och uppskuren gurka. Själva pseudoköttet i rätten bestod av någon typ av sojavegg. Jag är ju inte så bevandrad inom området, och därför skulle det också bli intressant att smaka, men helt ärligt så började jag backa när jag tog mig en titt på innehållet i kartongen. Ser inte så aptitligt ut... Luktade inte jättegott heller för den delen när man kokade upp det i buljong. Efter att "köttet" hade blivit mjukt så skulle man hälla upp det i en sil och pressa ur det sista av buljongen som var kvar i substansen. Hm, det här låtsasköttet var alltså som en sorts svamp. Det bådade inte gott med andra ord. Vi fortsatte ändå att laga maten och det blev ju hur bra som helst till slut, men jag var mycket skeptisk innan jag hade tagit den första tuggan.

Åter igen blev det huuur mycket mat som helst. Det är beräknat till fyra portioner men blev snarare sju! Känner ni till någon hungrig tonåring man kan hyra in? Det finns liksom inte mer plats i frysen.


Ser ni bakformen i bakgrunden på första bilden? Jag var så uttråkad idag, och TV kunde man inte titta på pga oljudet, så det blev en chokladsockerkaka. Jag måste ju få unna mig efter de här tre dagarna i sängen/soffan.




Av Tant Alexandra - 16 januari 2009 14:18

Det enda jag vill är att sova. Sova i timmar. Men det går inte för man håller på att bila upp ett badrum i en lägenhet precis ovanför oss. Jag vet inte vad jag ska göra med mig själv. Jag blir tokig! Jag vill nästan gråta i desperation. De bilar för att sedan ta en paus, och sen sätter det igång igen. Varje gång hoppas jag att de är klara och varje gång blir jag besviken. Jag står verkligen inte ut!

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards