Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Tant Alexandra - 21 januari 2009 20:51

Finns det någon som har mer otur när det gäller badrum? Och finns det något äckligare än stopp i avloppet? Nej jag tror faktiskt inte det.



Spolade toaletten och hörde hur det bubblade någonstansifrån i badrummet. Nyfiken som jag är ville jag ju såklart veta vart bubblandet kom ifrån så jag spolade toaletten en gång till så fort nytt vatten hade samlats. Jovisst, det bubblar ordentligt i duschavloppet och upp kommer mängder med vatten med gamla uppblötta toapappersbitar i. Äckligt!!


Det var bara att backa och ställa sig på tröskeln och titta på när det ofräscha vattnet spred sig över golvet. Efter ca tio minuter hade vattnet runnit undan igen men lämnat kvar pappersbitar ända bort till toaletten. De ville jag ju givetvis skölja bort så det blev på med duschen, och ännu en stor vattenpöl bildades. Den pölen har fortfarande inte runnit undan men förhoppningsvis gör den väl det snart. Mitt stora problem just nu är att jag behöver tvätta håret.


Vi har iaf lite tur i oturen (om det finns sån). Det kommer nämligen en rörmokare på fredag morgon. Jag kommer dock med all säkerhet behöva spola toaletten ett par gånger innan dess...

Av Tant Alexandra - 21 januari 2009 08:56

Igår var det slaskigare än på länge. Snö och plusgrader är vad stockholmare får dras med under vad som så romanstiskt kallas vintermånaderna. Idag är det minusgrader. Idag är det med andra ord mycket mycket halt. Jag borde haft med mig skridskorna imorse så hade det kanske varit enklare att ta mig från bullhållplatsen till jobbet. Jag glömde dem dock hemma.


Nu till min plan. För att ha något att se fram emot i denna kyla och gråa tristess har jag så smått planerat in en liten resa på sportlovet. Min tillflyktsort stavas Paralimni där mina föräldrar i detta nu sitter och fikar på sin lilla uteplats. Dit ska jag. Måste bara hitta en flygbiljett till ett skäligt pris men det kan väl inte vara så svårt.


Och mamma: Glöm för bövelen inte vaniljbullarna! Hela lägenheten bör dofta nygräddat när jag stiger innanför dörren.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Skapa flashcards