Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Tant Alexandra - 24 januari 2009 22:45


Vi ägnar oss åt den ultimata lördagsunderhållningen. Vi sitter nämligen klistrade framför det sjätte avsnittet av Little Britain USA. Alla fantastiska karaktärer (några nya) är på besök i det stora landet i väst. Rooligt. Vi upptäckte att vi hade saknat våra vänner så mycket att vi slängde iväg en beställning på The Complete Collection med alla tre säsonger av serien. Härligt, då har jag ännu en sak att se fram emot!

Av Tant Alexandra - 24 januari 2009 21:23

Den senaste tiden har jag inte alls varit sugen på chips och godis. När J har köpt hem så har jag oftast bara låtit det vara. Och det låter ju bra eller hur? Nu är det inte rikigt så eftersom mitt sug har överflyttats till bullar och bakelser.


Igår blev jag överlycklig när jag var hemma hos Stina och fikade. Hon bjöd inte bara på Leilas scones med philadelphia och hallonsylt, utan också smaskiga choklad- och bananmuffins med vit chokladfrosting. Halleluja!! Idag var vi på födelsedagsmiddag hos Js pappa då lillebror fyllde år. Självklart bjöds det även här på chokladkaka med grädde. Yummie! Imorgon har jag bokat in en fika med Elin. Vad ska jag då välja för att få lite variation? En semla kanske... Eller ska jag nöja mig med en mazarin?

Av Tant Alexandra - 24 januari 2009 21:02

I tisdags fick J ett oväntat samtal från Badrumsteknik AB. De hörde av sig till honom och undrade om avloppslukten vi har haft problem med har försvunnit. Nej, det hat den ju inte svarade han. Ok, men då kommer vi på fredag och fixar det. Kanon tyckte vi!


En kvalificerad gissning är att Badrumsteknik har hittat min blogg och läst om de problem vi har haft med vår badrumsrenovering. Om man googlar på företagsnamnet hamnar nämligen min blogg väldigt högt i söklistan. De har ju faktiskt förlorat kunder på detta så det låg väl i deras intresse att fixa det här. Själv struntar jag i varför de ringde oss, jag är bara glad att de gjorde det. Dessutom var det ju väldigt bra timing eftersom vi helt plötsligt fått stopp i avloppet.


Igår morse skickade de över en riktig rörmokare ( det var tydligen inte en rörmokare som hade renoverat) och fixade både stopp i avlopp och avloppslukten vi har haft ända sen renoveringen avslutades. Om lukten har försvunnit eller inte vet vi inte än, då badrummet just nu inte luktar något annat än skurmedlet som jag gick loss på igår kväll. Det där avloppsvattnet vi fick översvämning med gång på gång ville jag eliminera alla spår av.


Jag hoppas verkligen att det här har hjälpt iaf. De bytte packning på toaletten och ytterligare ett annat rör, så chansen finns att vårt badrum och hall i fortsättningen inte kommer lukta bajs. Fantastiskt! Vi kanske blir nöjda kunder till slut after all!

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards