Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Tant Alexandra - 30 januari 2009 22:54

Årets första riktiga semla är nu uppäten! Kajsa bjöd både mig och Carro på delikatessen från Gunnarssons framför Let's Dance. Det var första gången jag kollade på ett helt avsnitt av programmet och ja, det var ju underhållande... Stannade dock inte kvar för att se utröstningen, för ärligt talat, jag bryr mig inte ett dugg vem som inte får fortsätta att dansa för det svenska folket. Men Morgan Alling verkar vara ett säkert kort när det gäller guldpokal i alla fall!


Kvällens middag blev förresten lövbiff men vi gjorde den inte i den tappningen som Middagsfrid hade tänkt. Jag hade väl gärna velat men J ville inte ha en massa champinjoner och dessutom hade jag råkat slänga den grädde som behövdes, klant! Det blev således stekt lövbiff med pommes till. J tog äcklig beasås till medan jag tog ett broccolihuvud. Ibland kan jag vara duktig. Lövbiff är för övrigt bland det tråkigaste köttet man kan äta. Ville bara tillägga det.

Av Tant Alexandra - 30 januari 2009 12:39

Åh, mina små el-ettor sjöng "Ja må hon leva" för mig idag på lektionen. De vet hur man smälter ett litet lärarhjärta som mitt.

Av Tant Alexandra - 30 januari 2009 08:07

Jäklar vad veckorna bara rusar iväg! Helt plötsligt är det fredag. I den här takten dröjer det inte länge till blöjbyten och pensionsfonder!


Idag blir en bra dag. Lite jobb, lite planering inför nästa vecka, fredagsfika!!, god middag hemma och sen kvällssemla hos Kajsa med Carro. Jag fyller år imorgon och detta måste tydligen uppmärksammas. En semla låter lagom för mig.


Hur denna bemärkelsedag ska firas? Tja, lite hänga i lägenheten på dagen och sen ett besök på Hoummus! Jag har tjatat på J så länge att jag vill att han ska följa med mig dit men eftersom de inte serverar thaimat på den libanesen så har han inte varit intresserad. Nu får tack och lov jag bestämma så då blir det så. Jag vinner alltid till slut, att han inte har insett det ännu. Envis den där...

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards