Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Tant Alexandra - 11 mars 2010 21:34

Dagen började med att jag och Malte gick ner till BVC. Det var inte dags för vägning och mätning, det får vänta till nästa vecka, utan den här gången var vi inbjudna till det tredje och sista mötet i föräldragruppen. Temat var olycksfall. Lät intressant och lärorikt men som alla föräldraträffar på BVC hittills var det bara oförberett och tomt på innehåll. Synd.


Efter timmen full med bebisar och deras mammor bestämde jag och Sofia att vi skulle gå till Globen. Lunch skulle ätas och ett besök på Systembolaget hade jag dessutom inplanerat. Amaretto har man i tiramisu och en tiramisu är jag väldigt sugen på att göra inom en snar framtid.


Väl framme i Globen blev vi jättebesvikna på utbudet av lunchmat. Jag var helt insnöad på att äta pasta med en gräddig sås och Sofia var bara hungrig på god mat, jättegravid som hon är. Vi bestämde oss för att överge centrumet och gå till Gullmarsplan där det finns en bra pasta- och pizzakrog. Jag har ätit där förut och trots att den ligger på skabbiga Gullmars så har den jättegod italiensk mat. Efter den hala promenaden dit blev vi ganska besvikna över det faktum att det var stängt. Konstigt och synd.


Vid det här laget var vi helt inställda på pizza eller pasta så att tänka om var en omöjlighet. Vi nämnde den italienska restaurangen i Sickla som vi båda har testat förut och som vi vet är bra så vi hade liksom inget annat val än att styra kosan mot Sickla. Aptiten var det inget fel på när vi väl kom fram och samvetet mådde lite bättre av att vi hade en ordentlig promenad bakom oss när vi äntligen fick smälla i oss en tallrik pasta för min del och en pizza för gravvot.


Efter denna lång jakt på mat kom vi på att en amaretto fortfarande inte hade inhandlats så innan vi styrde kosan tillbaka till Hammarbyhöjden för att inta en kopp kaffe, sprang vi in en snabbis på Systemet för ett framtida italienskt bakverks skull, som råkar vara en personlig favorit.


Lite mindre en mil lade vi bakom oss idag. För en pasta pollo och en salamina. Helt värt ska jag tillägga!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Skapa flashcards