Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Tant Alexandra - 16 oktober 2008 19:26

Panik när jag kom hem efter träningen. Jag möts av toaletten. I hallen. Vi har alltså ingen toalett och jag fick ingen förvarning. De har tydligen rivit ut den idag för att fixa fuktspärren. Imorgon ska de sätta igång med plattsättningen på väggarna. Spännande att se hur det kommer se ut på plats. Vi fick klinkret idag också. Vi blev faktiskt lite besvikna då det inte riktigt såg ut som vi mindes det. Men det blir nog bra när vi vänjer oss.


Om ett par timmar, straxt innan stängning, ska vi bege oss till Kvantum för att handla lite. Och använda kundtoaletten.

Av Tant Alexandra - 16 oktober 2008 18:27

Jag vet att jag är klantig. Mycket klantig. Det är inte vem som helst som klarar av att hälla ut en halv kastrull bearnaisesås i diskmaskinen liksom... Men jag har iaf inte glömt kvar min sambos splitternya assnygga laptop på bullhållplatsen! Jag ville bara ha det sagt. Såå klantig är jag inte.

Av Tant Alexandra - 16 oktober 2008 11:46

Så idag blir jag tvungen att pallra mig iväg till Friskis. Igår bangade jag då jag kom ifrån jobbet så sent. Vi hade kalas i ett arbetsrum. Idag har jag inget val, jag måste. Det blir KI Jympa, samma pass som förra torsdagen. Det är bra, då är jag garanterad träningsvärken och det är den jag vill ha!

Av Tant Alexandra - 16 oktober 2008 08:18

Poletterna till kaffeautomaten är slut, och vaktmästaren som fyller på har sovmorgon. För den som inte har en väl fungerande slutledningsförmåga kan jag ju informera att jag inte kan dricka mitt morgonkaffe! Hur göra? Hur orka sitta och vakta ett prov? Varför straffas jag såhär?

Av Tant Alexandra - 16 oktober 2008 07:47

Japp japp, så är det. I religionskunskapen. Jag kan ju meddela att det är rätt så tråkigt att ha ett skriftligt prov, eftersom jag inte får göra annat än att sitta still och vara tyst. I en hel timme. Det händer rätt sällan.


En dag kvar på veckan. Imorgon efter sista lektionen åker jag direkt till mamma och pappa i de björnrika skogarna. Hoppas det inte regnar. Då är det tråkigare att vara där än att ha prov. Jag lovar.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards