Alla inlägg den 26 november 2008

Av Tant Alexandra - 26 november 2008 17:09

Något utöver det vanliga hände mig på en lektion idag. Eleverna hade kommit igång rikigt bra och satt och skrev för fullt. Då öppnas dörren in till salen och där står en av mina andra elever från en annan klass. Jag frågar vad det är han vill. Då reser han på armenoch kastar en snöboll mot en av de andra eleverna! Snöbollen träffar turligt nog väggen bakom honom. Snöbollsligisten springer iväg men jag springer såklart, helt paff för övrigt, efter honom. Han är dock snabbare än jag så jag tar mig tillbaka till lektionen. Under den korta stund jag är borta har ytterligare en elev hunnit sula in en snöboll. Denna gång i gardinen!


Jag blev så förvånad. Det var så överraskande. Att elever på gymnasiet har så dåligt bollsinne att man missar målet. Två gånger.

Av Tant Alexandra - 26 november 2008 08:42

Idag känns det nästan som att alla har tagit ut sitt jullov i förtid. Jag inklusive mina kollegor är bara trötta och räknar ner dagarna till julavslutningen. Eleverna började räkna ner till jullovet redan när de kom tillbaka från höstlovet. Det känns som om vi alla är här och jobbar på tomgång. Kan det bero på den gråa himlen? På tystnaden? Jag vet inte. Tre och en halv vecka kvar...

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards