Alla inlägg den 22 december 2008

Av Tant Alexandra - 22 december 2008 23:19

Kollade precis klart på den femte säsongen av Entourage, denna gång med Stellan Skarsgård i en framträdande roll. Gillar serien, lite feelgood över den. Favoriten är utan tvekan Ari Gold som är en helt fantastiskt underhållande karaktär. Nu ska jag sova så att jag orkar klä klart granen imorgon. Och göra min efterrätt till julafton. Kanske inte så nödvändigt eftersom man är helt proppmätt efter all julmat, men jag vill ändå göra den. Den kommer bli riktigt smaskig.

Av Tant Alexandra - 22 december 2008 19:17

En sån har vi ståendes halvvägs ut i hallen. Vi hade inte mer pynt än röda kulor och glitter. Imorgon åker J över till sin mamma för komplettering av pynt, så att den stackars granen kan uppfylla sitt öde till fullo.


Just nu är det innebandy på TV som gäller. Helsingborg med Henke Larsson spelar men vi hejar tydligen på Västerås. Det kan hända att jag inom några minuter tar med mig laptopen och går in i sovrummet istället. Kan hända.

Av Tant Alexandra - 22 december 2008 14:13

Jag hittade en länk på en annan blogg till en sida där man kan underhålla sig själv en längre stund faktiskt. Man tänker på en person och svarar på ja och nej-frågor. Hittills har han gissat rätt på mina personer. Jag har tänkt på Justin Timberlake (fråga mig inte varför), min pappa och den svenska konungen. Askul. Nu ska jag fortsätta. Testa här du med!

Av Tant Alexandra - 22 december 2008 10:02

Det var så skönt att slippa gå upp imorse, och det kändes ännu bättre när J blev tvungen att släpa sig upp medan jag fick ligga kvar! Härligt. Nu är jag iaf uppe. På programmet idag står egentligen inget annat än att jag ska träffa Elin på Söder om en stund. Imorgon tar jag tag i julen. Då ska det väl städas lite, annars tror jag att jag är i fas.


Det finns ett mörkt moln över min första lovdag. Jag har så sjukt ont i ryggen. Det hugger till lite då och då. Jag tror att jag har legat konstigt inatt, på en nerv eller nåt. Ont som fan gör det iaf men det går väl över.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards