Alla inlägg den 10 september 2008

Av Tant Alexandra - 10 september 2008 20:03

Har kollat in programmet för höstens biofilmer och en del ser rätt lovande ut. Arn har ju redan haft premiär men jag vill se den ändå. J vill inte följa med eftersom han redan har läst boken. En annan som är intressant är Australia av Baz Luhrman. Vet inte riktigt vad den handlar om men litar blint på honom. Grym regissör. Nya Bondfilmen Quantum of Solace måste absolut ses. Jag är ett nytt fan av specialagenten sedan Daniel Craig tog över uppdraget. Tropic Thunder är en komedi med Ben Stiller. Need I say more? Och så sist men absolut inte minst: Dadadadadadaaa (det där var alltså en fanfar) Låt den rätte komma in!!! Jag längtar verkligen efter den här. Och jag vill verkligen inte bli besviken på den. Risken är dock väldigt stor eftersom boken är så oerhört fantastisk! Nån som vill hänga med på nån film?

Av Tant Alexandra - 10 september 2008 19:21

Japp, så många dagar är det kvar tills Grey's Anatomy drar igång! Tjoho!!

Av Tant Alexandra - 10 september 2008 17:49

Åter igen räddas jag av basilusker och slipper således att ta mig till Friskis. Denna gång är det tack och lov inte jag som har drabbats utan mitt sällskap Elin. Att gå på danspasset ensam kommer aldrig hända i detta liv utan jag väntar tålmodigt på henne istället.


Jag tycker för övrigt generellt mycket om alla mina elever. Den inställningen måste jag ha till alla, annars går det ju inte att bedriva undervisning. Men idag har jag fått se vissa sidor som jag inte uppskattar. Går inte mer in på det mer än att jag förmodligen inte kommer att kunna förändra de här sidorna. Synd. För oss alla.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards