Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Tant Alexandra - 11 augusti 2009 15:59

 


Vi trotsade regnet och gav oss iväg till BVC. Smarta Alex glömde ju helt bort att jag hade ett regnskydd till vagnen liggandes hemma, och gick således iväg utan det. Smaaart...


Oh well, när jag kom dit fick jag höra det jag ville höra. Malte växer! Nu väger han 3850 gram, alltså över ett kilo mer än när han föddes, och han har lagt på sig ett halvkilo sedan vi var på BVC sist. Det är inte bara på bredden han växer utan även på längden; 52,6 cm. Vilken kille!

Av Tant Alexandra - 11 augusti 2009 12:39

Tänk så mycket lättare det är att dammsuga under sängen när man inte har en stor gravvomage i vägen.

Av Tant Alexandra - 11 augusti 2009 10:24

Japp, idag är det alltså första dagen på min föräldraledighet. Hittills har jag ju haft sommarlov! Om inte Malte hade kommit just den här sommaren så hade jag varit tvungen att pallra mig upp tidigt imorse och tagit mig till jobbet, för idag är det nämligen lärarstart.


Det känns helt okej att vara ledig faktiskt...


Dagens aktiviteter består av att gå ner till BVC för rutinbesök och efter det kommer Js mormor på besök. Lagom helt enkelt.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards