Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Vilka är dessa människor??!!

Av Tant Alexandra - 10 februari 2010 09:59

Elisabet Höglund har tydligen fått ta time-out från Förkväll på TV4. På löpsedlarna står att hon har fått sparken men TV4 menar att så är det inte alls utan hon har bara tagit en paus då det är ett så hårt arbetstempo osv.


I Expressen kan man läsa att "hon strålar i TV-rutan". Va?! Vad är det de ser som inte jag ser?! Kan man hitta en mer okarismatisk TV-personlighet i Sverige just nu? Jag tvivlar på det.


Hon är helt onaturlig och kan inte föra ett samtal med gästerna i programmet. Att göra en underhållande intervju, som faktiskt är hennes jobb, är för svårt då hon är helt manusstyrd och lyssnar inte på vad gästen svarar. Jag tycker att det är så kul att se hur folk i studiosoffan verkligen hånflinar åt henne när hon tittar ner i manus istället för att ställa en följdfråga på något småintressant som har sagts.


Åh, hon är så dååålig! Och det har ingenting med hennes ålder att göra trots att man borde kunna ställe högre krav på henne än hennes yngre kollegor då hon har en gedigen erfarenhet bakom sig. Men nej, hon är istället så mycket sämre än alla andra och då skyller hon på att det har att göra med åldersdiskrimineringen vi har i det här landet. Det stämmer att vi har alldeles för få av den äldre generationens kvinnor i rutan, men i hennes fall kommer kritiken från att hon helt enkelt är en helt värdelös programledare för ett lättsamt (och rätt kasst) eftermiddagsprogram med få tittare.


Därför blir jag så förvånad när jag läser artikeln i Expressen och ser resultaten på vad folk har röstat i enkätfrågor om Elisabet Höglund.


    


Var fan kommer de här siffrorna ifrån??!! Det kan väl ärligt talat inte vara riktiga människor där ute som har röstat så här. De måste ha klickat fel! De måste!

 
 
Dina

Dina

10 februari 2010 10:47

Jamen statistik är så vilseledande. Hur många har röstat, det är ju lite intressant för då kan man tolka resultatet bättre.

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
ida-maria

ida-maria

10 februari 2010 11:01

Det är säkert bara pensionärer som har tid att kolla på Förkväll, så det är dom som gillar henne. Ungdomar, småbarnsföräldrar och karriärister har annat för sig kl 17....

http://skolfux.wordpress.com

 
Alfva

Alfva

10 februari 2010 11:38

Pensionärer som tycker att rätt ska vara rätt? Eller så är det båg bara för att Elisabeth inte ska bli ledsen.. ;)
Nej, tråkigare människa får man leta efter!

http://alfvan.wordpress.com

 
Alex

Alex

10 februari 2010 12:14

Jag tänker också att det bara är pensionärer som gillar henne, men är det verkligen pensionärer som röstar på Expressen.se? Det förvirrar mig. Det var för övrigt över 7000 som hade röstat så det tyckte jag var rätt pålitligt. Och skrämmande.

http://tantalexandra.se

 
Dina

Dina

11 februari 2010 12:33

Jag vet for a fact att PRO har gått ut hårt dom senaste 5-7 åren med att lära ut Internet. Och jag for a fact vet hur gammla människor skakar.
There you have it!

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

12 februari 2010 22:33

Du skrev precis det jag har tänkt. Jag är till och med chockad över hur hon kan vara så onaturlig trots flera år i tv... Så dessa siffror begriper tyvärr inte jag heller. Da Silva är ju om ngn väldigt karismatisk och duktig. Det var en bra tanke iaf!

Väldigt söt pojke du har för övrigt!!

http://ladysylvia.blogg.se

 
Maria - Mamma till Liam

Maria - Mamma till Liam

16 februari 2010 15:07

Håller med helt och hållet! Hon är så dålig!

http://mariaochhenrik.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 20:26

Ja, ni läste rätt! Det här är det sista inlägget som skrivs här på Bloggplatsen. Jag har länge velat flytta bloggen men har backat pga av att jag vill ha hela min blogg samlad på ett och samma ställe. Med många andra bloggportaler så kan man flytta m...

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 10:47

J kom hem lite tidigare från jobbet, han satt redan i bilen medan jag pratade med Vårdguiden. Det var tur för jag hade inte ens hunnit göra klart den jordnötspaj som jag höll på att baka när Malte och Silje råkade i klinsch med varandra. Det blev tur...

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 10:27

Så hände det till slut. Det som jag har jobbat så hårt med att undvika. Silje rev Malte i ansiktet.   Jag har den senaste tiden sprungit efter Malte och plockat bort honom varje gång han har krupit fram mot Silje där hon har legat i sin korg och ...

Av Tant Alexandra - 19 mars 2010 09:43

Äntligen tog jag tag i mig själv och pallrade mig upp runt halv sju för att direkt gå ner till träningslokalerna på torget. Tjoho! Jag har inte tränat något sedan vi blev sjuka i kräksjukan och det var ju några veckor sedan nu så det var på tiden. Sk...

Av Tant Alexandra - 18 mars 2010 18:37


     Ååååh den är drömmen! Jag var nere och handlade lite på Coopen och kunde inte låta bli att titta ner i glassfrysen medan jag stod i den långa kön. Jag kunde heller inte låta bli att köpa en varsin Ben and Jerry's-glass till mig och J, trots ...

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards