Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Åh vad trött!

Av Tant Alexandra - 8 mars 2010 10:58

Malte verkar tyvärr ha gått tillbaka till sina sovvanor och jag gillart inte! Att sova hela nätterna igenom var väl bara något som han gjorde i efterdyningarna av kräksjukan. Typiskt. Inatt sov han från 23 till 03, som vanligt, sen satte han igång och vaknade typ en gång i timmen. Minst. Till slut tappade jag humöret och gick ut och lade mig i soffan och lämnade problemet hos J. Det kan han gott ta med tanke på att jag tar hand om Malte 24 timmar om dygnet när J är ute och reser.


Det var meningen att jag skulle ta tag i min träning då den har legat på paus i ett par veckor, men att gå ner till gymet klockan sju imorse fanns inte på kartan. Jag behövde verkligen sova.


Nu sover malte sin förmiddagslur men jag tänker väcka honom snart. Jag ska testa och se om han sover bättre på natten om han sover mindre på dagen. Det kanske inte gör någon skillnade men det är värt ett försök.


Vi hade dessutom planer för dagen men min trötta kropp orkar inte så vi stannar hemma idag. Ner till coopen för att handla schampo, that's it. Resten av veckan vill jag dock hitta på saker. J är dessutom bortrest onsdag till fredag (jävla skit) så jag kommer vara sällskapssjuk. Någon därute som vill leka i veckan?

 
 
Jennyn

Jennyn

8 mars 2010 11:54

jonas har jouren så jag är din...

http://www.nynnyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

8 mars 2010 12:07

Vi har fått göra samma sak då Saga vägra somna på kvällen, kör en timme sömn på dagen mellan 12-13 sen somnar hon för natten 19 och sover till 7-8 på morgonen.. började just med detta men det funkar verkligen, innan sov hon 4 timmar på dagen i 2 omgångar. Dom börjar bli stora våra små liv :)

http://gothlin.bloggsida.se

 
Alfva

Alfva

8 mars 2010 16:41

När de sover bra ställer man in sig på det, sen är man ett vrak när de böjar sova skit igen!
Vi är också till förfogande i veckan. SÅ rastlös nu efter två sjukdomsveckor på hemmaplan!!

http://alfvan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 20:26

Ja, ni läste rätt! Det här är det sista inlägget som skrivs här på Bloggplatsen. Jag har länge velat flytta bloggen men har backat pga av att jag vill ha hela min blogg samlad på ett och samma ställe. Med många andra bloggportaler så kan man flytta m...

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 10:47

J kom hem lite tidigare från jobbet, han satt redan i bilen medan jag pratade med Vårdguiden. Det var tur för jag hade inte ens hunnit göra klart den jordnötspaj som jag höll på att baka när Malte och Silje råkade i klinsch med varandra. Det blev tur...

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 10:27

Så hände det till slut. Det som jag har jobbat så hårt med att undvika. Silje rev Malte i ansiktet.   Jag har den senaste tiden sprungit efter Malte och plockat bort honom varje gång han har krupit fram mot Silje där hon har legat i sin korg och ...

Av Tant Alexandra - 19 mars 2010 09:43

Äntligen tog jag tag i mig själv och pallrade mig upp runt halv sju för att direkt gå ner till träningslokalerna på torget. Tjoho! Jag har inte tränat något sedan vi blev sjuka i kräksjukan och det var ju några veckor sedan nu så det var på tiden. Sk...

Av Tant Alexandra - 18 mars 2010 18:37


     Ååååh den är drömmen! Jag var nere och handlade lite på Coopen och kunde inte låta bli att titta ner i glassfrysen medan jag stod i den långa kön. Jag kunde heller inte låta bli att köpa en varsin Ben and Jerry's-glass till mig och J, trots ...

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards