Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Tant Alexandra - 23 augusti 2008 12:48

Jag har inte haft en klocka på mig på många många år. Inte sedan jag fick min första mobil. Men nu var det dags. Väggklockor är obefintliga på min arbetsplats och jag vill inte ha min mobil framme på lektionerna för att hålla koll på tiden, eftersom jag helst inte vill att eleverna ska ha mobilen framme. Så för att föregå med gott exempel (jo, jag är ett sådant) fick jag efter spinningen köpa en klocka.


Planen var att lägga så få kronor som möjligt på den då jag allra helst inte ens vill ha en. Gick in på Ur&Penn i Ringen eftersom jag där kunde lita på att jag skulle hitta en billig sketen klocka. Och jo, mycket riktigt, det gjorde jag. Det gick på tre minuter sen var jag klar. Så nu måste jag bara vänja mig vid att bära en klocka, sen kanske jag också ger mig in i snobberiet och faktiskt bryr mig om märke och sånt till nästa. Vem vet.

Av Tant Alexandra - 23 augusti 2008 08:50

Innebar att jag vaknade klockan halv sju på morgonen då min dygnsrytm nu är helt rubbad. In a good way. Jag somnar tio varje kväll och vaknar runt sex.


Friluftsdagen var precis så rolig som jag tyckte att de var när jag själv var elev. Så så var det med det. Men det var god grillkorv. Kvällen som följde bestod av biff, pommes och bea. Efterrätten blev en chipspåse och godis. Min favvoefterrätt.


Nu: äta frukost.

Sen: spinning. Just det Elin. Spinning.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards