Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Pratat med Amningscentrum

Av Tant Alexandra - 4 augusti 2009 11:09

Ni får ha överseende med att det blir en del bröstbesvärssnack på den här bloggen, men den avspeglar ju vad som rör sig i mitt huvud så varsågoda. 


Jag har inte skrivit om amningen på ett tag men det innebär inte att alla problem är som bortblåsta för det. Nej, de kvarstår och verkar inte vara i närheten av att försvinna.


Jag har ammat med amningsnapp ett tag nu, men varken jag eller Malte är speciellt förtjusta i den så vi försäker att köra utan så ofta det bara går eftersom bröstvårtorna ändå är läkta. Trots att de har läkt gör det ändå förbaskat ont så nu har jag ringt till Amningscentrum på SöS. Det blir min sista utväg innan jag lägger ner det här amningsprojektet och kör på bröstmjölksersättning istället.


Det var en jättesnäll tant som pratade med mig och hon lugnade mig i mina misstankar om att jag möjligen kan ha en infektion i brösten eftersom det gör ont, inte bara i bröstvårtorna, utan inuti brösten. Hon sa att om jag hade en infektion skulle jag med största sannolikhet också ha feber. Hon trodde helt enkelt att han använder ett för litet gap och att det retar nervtrådarna i bröstet vilket gör att det gör ont HELA TIDEN, inte bara när jag ammar.


Hon gav mig några konkreta råd och så bokade hon in mig på en tid nästa onsdag (jäkla semestertider!) Jag ska komma dit med en hungrig Malte som får visa upp sina färdigheter för en barnmorska som kan sånt här. Skönt att ha ett mål att se fram emot, då kan jag iaf orka till nästa onsdag...

 
 
skolfux-bf+4 idag..suck

skolfux-bf+4 idag..suck

4 augusti 2009 11:27

Alltså onsdag nästa vecka? Oj vad långt fram. Men det är bara att ha positiva tankar! tyvärr lever jag inte själv efter det...

http://skolfux.wordpress.com

 
Stina

Stina

5 augusti 2009 10:10

Usch vännen, jag lider med dig. Hoppas att det ordnar sig! Och som jag sa, man är ingen misslyckad mamma, bara för att man inte ammar. Stor kram

http://girle.blogg.se

 
Tant Alexandra

Tant Alexandra

5 augusti 2009 10:39

Jag hoppas också att det ordnar sig, annars får det bli flaska. En positiv sak med det är ändå att J då kan hjälpa till med matningen så blir jag avlastad och så får de hänga tillsammans lite.

http://tantalexandra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

7 augusti 2009 11:06

Lycka till, hoppas du får några bra råd! Jag vet hur det känns. Här funkade det två månader (fast vi fick tilläggsmata från typ tre veckors ålder med flarra) sen var det enbart flarra som gällde, och det funkade det med.

 
Tant Alexandra

Tant Alexandra

7 augusti 2009 11:39

Skönt att höra Johanna, det verkar vara vanligare än man får höra att man får problem med amningen. Varför är det en sån hemlighet liksom?

http://tantalexandra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

7 augusti 2009 13:38

Jag vet inte, det är lite amningshysteri känns det som. Och såklart, alla vill väl att det ska funka, men det är så ofta som det inte gör det. Å frågan är om de som får det att funka, förstår hur det känns när det inte alltid går så bra. Å de där amningsnapparna är ju jobbiga, men som sagt, de dämpar så det går att amma iaf.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 20:26

Ja, ni läste rätt! Det här är det sista inlägget som skrivs här på Bloggplatsen. Jag har länge velat flytta bloggen men har backat pga av att jag vill ha hela min blogg samlad på ett och samma ställe. Med många andra bloggportaler så kan man flytta m...

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 10:47

J kom hem lite tidigare från jobbet, han satt redan i bilen medan jag pratade med Vårdguiden. Det var tur för jag hade inte ens hunnit göra klart den jordnötspaj som jag höll på att baka när Malte och Silje råkade i klinsch med varandra. Det blev tur...

Av Tant Alexandra - 20 mars 2010 10:27

Så hände det till slut. Det som jag har jobbat så hårt med att undvika. Silje rev Malte i ansiktet.   Jag har den senaste tiden sprungit efter Malte och plockat bort honom varje gång han har krupit fram mot Silje där hon har legat i sin korg och ...

Av Tant Alexandra - 19 mars 2010 09:43

Äntligen tog jag tag i mig själv och pallrade mig upp runt halv sju för att direkt gå ner till träningslokalerna på torget. Tjoho! Jag har inte tränat något sedan vi blev sjuka i kräksjukan och det var ju några veckor sedan nu så det var på tiden. Sk...

Av Tant Alexandra - 18 mars 2010 18:37


     Ååååh den är drömmen! Jag var nere och handlade lite på Coopen och kunde inte låta bli att titta ner i glassfrysen medan jag stod i den långa kön. Jag kunde heller inte låta bli att köpa en varsin Ben and Jerry's-glass till mig och J, trots ...

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards