Alla inlägg den 14 december 2009

Av Tant Alexandra - 14 december 2009 20:34


Stockholm är verkligen vackert. Jag önskar att jag hade haft systemkameran med mig, men skötväskan var full med svettiga kläder istället.       


Japp! Jag började med att ta mig ner till Sickla för att träna med Lovisa. De andra mammorna hoppade över att följa med den här gången men vi tränade lika bra för det. Efter passet blev det en lunch på Coffeehouse by George och lite skvaller på det. När vi blivit nöjda och glada lämnade jag Sickla och promenerade in till Södermalm för att möta upp Kajsa. Det var fikatajm!


Malte visade upp sin allra bästa sida fick och det var det många runt vårt bord som märkte. Om jag hade varit singel hade jag kunnat köra en variant på Hundtricket hur lätt som helst. Han är ju så himla söt!


Jag ska påpeka att jag bara tog en latte. Chokladbollen är Kajsas men den var så söt i skålen att jag låtsades att den var min för en liten stund.  



Kajsa gick äntligen med på att jag skulle få ha en bild av henne på bloggen, men bara i utbyte mot att jag bjuder hem henne på brunch på söndag.

  

Malte sneglar på chokladbollen  


Middagen är nu uppäten, det blev fisk, så nu blir det en kväll framför Hjältegalan på TV4. Näsdukarna står stand by och är redo att användas.

Av Tant Alexandra - 14 december 2009 18:37

Hahaha! Jag har skrattat högt när jag har läst min egen blogg i engelsk översättning. Det blir en hel del fel kan jag väl säga. Maltes namn översätts till exempel som landet Malta och när jag skrev att vi ska röra på oss på träningspasset översattes det med att vi ska "touch ourselves" i en timme... Ett pass nere på Sats översattes till "a passport down on the kit".


Det här kan bli hur kul som helst!

Av Tant Alexandra - 14 december 2009 18:15

Dina uppmärksammade mig på en ny funktion på bloggen. Med hjälp av Googles hjälpverktyg man man översätta bloggen till grekiska. Perfekt för mina kusiner på Cypern som jag vet tittar in här ibland för att titta på bilder på Malte. Längst ner på vänster sida i menyn kan man översätta bloggen till vilket språk man vill. Perfekt!


  

Av Tant Alexandra - 14 december 2009 08:39

Sista veckan innan vi åker och den börjar på bästa tänkbara sätt. Ett pass nere på Sats. Härligt! Jag har lite träningsvärk från igår, speciellt i axlar och nacke, men det gör ingenting alls.


Efter att vi har rört på oss i någon timme så hoppas jag på att de andra mammorna vill ta en lunch. Sen ska jag och Malte in mot Söder för att möta upp Kajsa. Det ska lattefikas.


Jag har tänkt på det där. Lattemamma. Jag har inte riktigt skött min uppgift som föräldraledig lattemamma. Jag kanske har druckit tre stycken ute på café sedan Malte föddes. Det är ju ingenting. Skärpning!

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards