Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Tant Alexandra - 12 februari 2009 19:26

Här kommer ett inlägg med synpunkter som jag vet att jag inte är ensam om.


Varje kväll när jag ska åka hem från jobbet är det alltid minst en person som bara struntar i de oskrivna regler som gäller på tunnelbanan. Nä, jag snackar inte om de som envisas med att stå till vänster sida i rulltrappan, utan de som struntar i att när ett tåg kommer så ställer man sig snällt vid sidan om de öppnade dörrarna. Detta för att lämna plats åt de avstigande. Sen, när alla som vill av på den aktuella hållplatsen har klivit av, kan de som står på perrongen och väntar gå på. Även här finns det regler att följa. Det är de som står närmast dörren som kliver på först följda av de som står bakom dem. Det fungerar som ett kösystem skulle man kunna säga.


Det låter väl inte så komplicerat, eller hur? Lik förbannat så är det alltid någon som inte följer dessa oskrivna regler! Antingen så ska personen i fråga tränga sig på samtidigt som människor vill kliva av, eller så tränger sig puckot på före de som snällt står precis vid dörrarna och väntar.


Vilka är dessa människor undrar jag? Man kan inte bara skylla på lantisar här, utan jag är övertygad om att fenomenet är desto mer utbrett bland infödda själviska stockholmare. Och det gör mig förbannad!

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards