Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Tant Alexandra - 21 februari 2009 19:43

Häromdagen damp nya numret av Café ner i brevlådan. Det är lite av en höjdpunkt varje månad. Det här numret bjöd på något alldeles extra, nämligen en intervju med Per Morberg! Jag gillar Per Morberg stenhårt. Han såg dessutom riktigt snygg och fräsch ut på omslaget. Killen ser ju rätt bra ut i vanliga fall när han står och svettas över stekpannorna (har ni sett hans vader?!), men på den här bilden så är han något alldeles extra. Det kan vara frisyren som gör det. Han passar mycket bättre i det här lite kortare.


Jag gillar som sagt herr Morberg, och tittar på Vad blir det för mat? så ofta jag kan och kommer ihåg. Senast blev jag dock lite besviken. Han skulle bjuda på en kycklinglevermousse till förrätt. Jag har visserligen inte smakat, men jag förstår liksom inte hur man kan komma på tanken att vispa kött i en blender till det blir till en mousse. Varför vill man göra en sån sak? Jag hoppas verkligen att jag aldrig hamnar i den situationen att jag blir bortbjuden och blir serverad uppfluffat kött. Spare me, please!



Av Tant Alexandra - 21 februari 2009 18:10

Vi var visserligen inte där längre än 45 minuter, men dagen har ändå präglats av besöket. IKEA har den inverkan på en. Vi var där för att köpa ett par saker som mamma vill att jag ska ta med mig till Cypern.


För att inte besöket skulle kännas helt meningslöst (en tvålkopp för 9:- känns onödigt att åka till Kungens kurva för i vanliga fall) tittade vi också på nya påslakan. Jag är trött på våra gamla som egentligen är Js gamla. Jag vill ha helvita. De enda som fanns på IKEA hade en massa spetsdetaljer och det bara vägrade J att ha. Det har jag väl lite förståelse för. Jag ska ta mig en titt i H&Ms webshop där de tydligen har börjat sälja annat än bara mode. De har givit sig in i heminredningsbranschen så de kanske har lite snyggt till sovrummet.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards