Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Tant Alexandra - 26 mars 2009 20:13

Japp, så var det dags att gå på det första MVC-besöket efter ultraljudet. Spännande grejer! Förutom att prata lite, och gå igenom alla provsvar som de fått på blodprovet jag lämnade sist, så fick jag också min journal. Jag har sett fram emot den journalen. Det är lite som att man har fått det på papper att det är en bebis på gång. Jag fick mitt moderskapsintyg också som ska skickas till Försäkringskassan. Ännu en bekräftelse på att det blir bebis.


Jag ska tillbaka om två veckor redan och då är det dags att börja mäta magen vid varje besök. Det blir intressant att se om magen ligger på kurvan som den ska för själv tycker jag att magen fortfarande är liten. Det tycker dock inte mina elever så det kanske bara är inbillning från min sida.

Av Tant Alexandra - 26 mars 2009 15:27

 

Hahahaha! Jag läste en artikel på Expressen.se som jag skrattade högt åt. En 18-årig kille ville att familjens 10-miljonersvilla skulle sticka ut på Googles satellitbilder så han klättrade upp på taket och målade en 18 meter lång penis! Där har den suttit i över ett år tills pappan fick reda på det. Det är sånt här jag mår bra av.

Av Tant Alexandra - 26 mars 2009 14:51

Stod på perrongen och väntade, så kommer en man fram till mig och säger något. Jag plockar ur hörlurarna ur öronen och tittar frågande på honom. Då säger han på bräkig amerikanska: You know that movie Electra, you look like that woman Electra. Beautiful. Oh thank you, säger jag och ler snällt och plockar tillbaka lurarna för att markera att vi inte behöver säga mer till varandra än så. Jag är ju trots allt uppvuxen i Sverige och här pratar vi inte med varandra på tunnelbanan om vi inte känner varandra. Då ställer han sig och gör en moonwalk framför mig, sen dansar han vidare söderut på perrongen. Jag vet inte om jag kan lita på hans omdöme riktigt.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards