Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Tant Alexandra - 19 juli 2009 18:47

Jag har lite svårt att tro på det men börjar så smått inse att världen fortsätter att rulla på därute i verkligheten, utanför vår lägenhet i Hammarbyhöjden. Den har liksom inte stannat upp bara för Maltes skull.


Mitt ankare och kontakt med yttervärlden just nu kallas Aftonbladet.se. Det är precis lagom mycket verklighet för mig att ta in. Två nyheter har jag tagit till mig:


- Mina misstankar är nu bekräftade, Ken Ring är en loooser. Han går ut i en intervju i Café med att han alltid kör bil trots att han inte har körkort, han "lurar" systemet så att han kan fortsätta att röka på trots sin fotboja och han jobbar svart. Det är inte bara det att han gör allt det här som stör mig, utan också att han tycker att han är så cool och smart att han vill berätta om det i tidningarna. Att allt bara är en provokation för att sälja skivor är en självklarhet men det gör honom inte till mindre loser för det.


- Britney Spears är i stan och väljer att tillbringa sin tid i Nacka Forum. Que!? Vad kom det här ifrån? Här har man jobbat i gallerian Gud glömde i åtta år, och det närmaste en internationell stjärna jag kom var Ulrika Jonsson!

Av Tant Alexandra - 19 juli 2009 16:50

Vi har haft en riktig mysdag idag där jag bara har legat och stirrat på lille Malte. Och stirrat och stirrat. Han är så söt! Det gick bra på gulsotsprovet förresten. Han är en väldigt "ogul bebis" som barnmorskan uttryckte det.


Idag bjuder jag på ett klipp på sötnosen. Fan vad bra YouTube är när man har släkt lite överallt i världen som vill se honom.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards