Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Tant Alexandra - 24 juli 2009 22:10


Malte är söt. Det är nu bekräftat av hans mormor och morfar. De kom ner från de norrländska skogarna för att träffa honom och oss, och avnjöt dessutom en god middag med grillspett, halloumi och potatis. Jag hade faktiskt dagen till ära också slängt ihop en äppelkaka. Jag är med andra ord på banan igen.


               


Eftersom vi skulle få finbesök tyckte vi att det var dags för Malte att ta sitt första bad. Skulle han gilla det eller inte? Jag har hört om barn som fullkomligen avskyr att bada och jag hoppades verkligen på att Malte inte skulle vara ett sånt barn. Vi började med att jag klädde av honom kläderna och blöjan. Han passade då på att tömma blåsan i min hand. Väl nere i badbaljan dröjde det inte länge innan han också släppte en laddning senapsgult bajs. Jag vet inte hur man ska tolka det hela, men jag tror att det betyder att han tyckte att badet var så avslappnande att han kunde släppa allt liksom. Han gillar nog att bada.

Av Tant Alexandra - 24 juli 2009 11:12

Min mamma ringde imorse och meddelade de goda nyheterna att de kommer ner från Hälsingland idag för att titta på det lilla knyttet! Härligt! Det känns som att alla har sett honom utom just min familj så det är jättekul att de kommer ner. Vi hade ändå tänkt grilla idag så nu är planen att ta en promenad ner till Sickla och komplettera lite mat så att det räcker till oss alla.


Läste i Aftonbladet att en ny undersökning visar att mammor favoriserar sina förstfödda. Ja, det stämmer, han är min absoluta favorit.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards