Alla inlägg under oktober 2008

Av Tant Alexandra - 9 oktober 2008 14:39

Japp det har jag gjort. Att jag ska träna idag klockan halv fem, trots att jag verkligen inte har någon lust. Jag är så nyfiken på att se hur det ser ut hemma så jag vill ju helst åka raka vägen hem. Men jag har som sagt lovat. Dessutom måste jag tvätta håret.

Av Tant Alexandra - 9 oktober 2008 07:51

Det börjar bli jobbigt nu på morgnarna när det blir ljust först när jag redan har gått hemifrån. I början av terminen hade jag inga problem med att kliva up klockan 6, och det hade sannolikt med ljuset att göra. Nu får jag kämpa. Mobilen låter klockan 05.46 och då får jag snoosa till 05.55 och de nio minuterna går så himla fort. Så var det inte för några veckor sedan. 9 oktober... vi har en lång mörk period framför oss.

Av Tant Alexandra - 8 oktober 2008 19:48

Vi blev hungriga. På pizza. Så vi testade något nytt och beställde från pizza.nu. Där knappar man in sitt postnummer och så får man träffar på vilka pizzerior som har hemkörning just hem till mig. När man har valt pizzeria finns en lista på alla pizzor och priser, och så väljer man om man vill betala med kort direkt eller cash i dörren.


Det tog 20 minuter tills pizzorna kom hem och det var vi helt nöjda med. Priset på nätet och det vi verkligen betalade i dörren var inte samma, men det gick av bara farten. Vi blev iaf rätt nöjda med pizzorna och vi slapp resa oss ur soffan.


Dealen är just nu att det här var den sista köpepizzan i år för vår del. I fortättningen får vi bara göra lite lite nyttigare hemgjorda pizzor. Det har jag och J skakat hand på.

Av Tant Alexandra - 8 oktober 2008 16:36

Tidigt imorgon kommer hantverkarna och börjar riva i badrummet. När jag kommer hem på kvällen kommer alltså badrummet vara i ett mycket naket skick. Jag gissar att kaklet är borta från väggarna och mattan på golvet uppriven. Jag har därför tagit bilder på badrummet för att för alltid kunna minnas hur det en gång såg ut. Jag kan ju nämna att jag ser fram emot att få ett helt nytt fräscht badrum eftersom det här inte är så hett.

 

  

 

Av Tant Alexandra - 8 oktober 2008 08:52

Så fort det dyker upp en regnig helg, så att det är befogat att sitta framför TV:n precis hela dagarna, ska jag kura ner mig i soffan och kolla på Rome. Den låg och väntade på min hårddisk imorse när jag klev upp. Jag måste väl vara den sista som inte har sett den, och jag tror att den är så där perfekt att titta på i sträck. Så så kommer det bli. Nån som vill hålla mig sällskap?

Av Tant Alexandra - 7 oktober 2008 20:46

När jag ändå tipsar om YouTube-klipp så måste jag bara påminna er om fantastiska Filippa Bark. Tips från Fröken: sök på henne på YouTube och titta på ALLA klipp. Klart slut.

Av Tant Alexandra - 7 oktober 2008 20:20

Ännu ett klipp från Svenska Dagbladet "filmtips", de är ju så roliga. Denna gång tipsar de om det helt hysteriska klippet när Lars Ohly pekar finger åt en kvinna i panelen när hon kallar honom för kommunist. Om jag inte minns fel så sa han för inte alls många år sedan att han var just, ja, kommunist. Oavsett vald ideologi så är det väl inte helt okej att peka finger i såna här sammanhang. Att vara politiker är faktiskt ett yrke och på arbetstid tycker jag att man ska vara professionell. Men det kanske bara är jag som är sådär torr och snusförnuftigt konservativ...


Gissar för övrigt att det inte finns en enda politiker som skulle ha kunnat komma undan med ett sånt här utspel, utom just Lars Ohly. Det här med jeansjackan kanske inte är en sån dum taktik after all. Då ser man ju sådär lite dumsnäll ut, och då kanske man får peka finger i Nyhetsmorgon.

Av Tant Alexandra - 7 oktober 2008 19:05

Jag börjar bli lite orolig över den här renoveringen. Vi kommer oundvikligen komma till en period då man inte längre kan ställa tillbaka toaletten över natten. Detta innebär att vi då inte kommer att ha en toalett i lägenheten. Och det känns ju lite jobbigt. Jag är ju alltid jättekissnödig när jag vaknar på morgonen, och det är tvivelaktigt om jag klarar att hålla mig ända tills jag kommer till jobbet. Det här kan går hur som.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards