Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Tant Alexandra - 3 oktober 2009 19:58

Jag insåg precis att många av de bilder jag har lagt upp på Malte så storler han. Jag vill inte på något sätt få er att tro att han alltid gör det. Så är det verkligen inte.

Av Tant Alexandra - 3 oktober 2009 14:48

  

  


Systemkameran är nu inköpt. En Canon av något slag blev det, J är mer inblandad i val av modell än jag. Vi tog i alla fall inte det dyraste fräsigaste (vilket J nog gärna hade velat) då jag ännu inte har ett speciellt stort fotointresse. Jag fotar bara för att dokumentera, men det kanske ändrar sig.


  

J serverade mig tidningar och dagens lunch


Vi handlade mat också och jag passade på att köpa lite tidningar. Lyxigare än så blir det inte just nu. Mama har jag börjat prenumerera på men har inte fått det första numret ännu. Populär Historia har jag tänkt länge att jag vill få i brevlådan men det har likosm inte blivit av. Ska bli ändring på det.

Av Tant Alexandra - 3 oktober 2009 09:35

Gårdagskvällen förflöt obemärkt förbi. Inget speciellt hände förutom att Malte återigen lät sig sövas klockan åtta. Åh vad skönt det är att få vara ifred ett par timmar på kvällen innan det är dags att själv gå och nanna.


Idag ska det tydligen bli regn men vi ska försöka hinna ta oss in till söder en snabbis innan det börjar ösan det ska handlas kamera. Alex har till slut låtit sig övertalas. J har länge tyckt att vi ska köpa en systemkamera men jag har sagt nej, mycket av vana. Jag säger alltid nej så fort J vill köpa sig en ny pryl. Nu tyckte jag dock själv att det var dags. Vi har ju Malte nu, och han måste ju förevigas på allra bästa sätt!

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards