Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Tant Alexandra - 16 oktober 2009 22:45

  

Häng i en soffa belägen i Bro. Ja, mina vänner, i Bro.


Leo kan det här med napp. Malte blev tyvärr inte imponerad...


Jag ska börja med att jag och pendeln inte är vänner. Jag går inte in på några detaljer för det vore alldeles för pinsamt, men vi går inte ihop bara. Jag lovar härmed mig själv att jag aldrig ska bo eller jobba på en plats där jag är beroende av pendeln. Jag lovar.


Jag och Malte mötte upp Carro och lille Leo på Södra och åkte vidare på den långa resan ut till Bro. Vilket äventyr. Det låg till och med en liten konflikt mellan oss och en dam med en stor tavla och puttrade, men den slog liksom aldrig ut. Carro var nära men hon bet sig i läppen och vi kunde åka vidare utan några diskussioner.


    

Hur smaskigt som helst eller hur?


Kajsa, som gillar att laga mat, hade lagat kyckling och en riktigt god sallad. Jättegott och kändes väldigt lyxigt för att vara en lunch. Malte visade hade humöret på topp hela tiden. SurMalte gjorde entré en kortis när han var tvungen att ta på sig sin overall, men det gick över innan det hann slå ut i full skrikfest. Skönt!


 
Maria tyckte att hon såg misstänksam ut. Tja, kanske.

  

Bilden gör absolut inte tårtan rättvisa men tittar man noga ser man att det är olika

lager med ljus och mörk chokladmousse.


Efter äventyret i Bro bar det iväg till Tyresö där det var middag. God fredagskyckling och chokladmoussetårta till efterrätt. Nu har jag gjort den tre gånger och den blir bara bättre för varje gång jag gör den. Övning ger färdighet. Helt klart värd att göra ett undantag för i min icke-gottgott-diet.  Nu har jag lovat mig själv att hålla ut ända till julbordet 12 december, och jag vet att jag kommer att klara det. Oh yes!


Nu blir det natti natti. Dags för oss alla tre.

Av Tant Alexandra - 16 oktober 2009 08:42

Idag ska vi åka på utflykt till Bro. Alltså till Bro! Jag som har jobbat på Konsum i en massa år förknippar Bro med matleveranser. "Personal till hissarna. Bro!" har jag skrikit ut i högtalarna ett tusental gånger alldeles säkert. För er som undrar ska vi inte till Coops varulager utan vi ska hälsa på Kajsa som har en pojkvän som bor där. Konstigt att bo där borta kan man ju tycka, men han gör faktiskt det!


Det blir ett äventyr. Först blir det tunnelbana och mina tre månader som mamma till Malte har lärt mig att Malte gillar att skrika så högt som möjligt när man åker tunnelbana. Med undantag för röda linjen om man har turen att hamna på en gammal hederlig vagn som skumpar sådär härligt sövande. Efter tunnelbanan blir det en ungefär 50 minuter lång resa på pendeln. Som jag har fattat det så äker pendeln väldigt mjukt. Inget skumpande. Inget skumpande = en stressad Alex. Men det blir nog bra!


Kajsa ska bjuda på lunch och hemlagad glass. Ska jag äta någon glass? Svar nej. Mitt enda undantag vad gäller gottgott blir tårtan ikväll, det ruckar jag inte på.


Planen är sen att åka vidare till motsatta sidan av stan, Tyresö, för middag hos Js pappa och Maria. Fullspäckad dag, I love!


Sa jag att Malte fyller tre månader idag? Jojo minsann, stora killen har bott hos oss så länge nu!


  

Vilken liten knorr han var! Det här var den 25 juli.

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards