Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Tant Alexandra - 29 januari 2010 15:01

  

Dessa snövallar! Den här är ändå inte speciellt farlig men den var jobbig ändå.


Det blev ändrade planer och jag och Malte stannade hemma då lille Leonidas hade åkt på en liten förkylning. Jag är så tacksam och glad över att Malte har klarat sig från allt som heter sjukdom och speciellt förkylning under de här sex månaderna och kan jag undvika det ett litet tag till så gör jag gärna det. Det finns gott om tid att stärka immunförsvaret!


Det var synd att det inte blev någon utflykt men det här blir en bra dag ändå. Jag och J har nämligen dejt ikväll då vi ska fira att jag fyller år på söndag. Medan Malte tillbringar kvällen hos farmor och Kåre och leker loss, så äter jag och J god middag här hemma. Flickan som lekte med elden ska ses också. Mysfaktorn kommer vara hög, det är ju trots allt fredag.

Av Tant Alexandra - 29 januari 2010 08:39

God morgon allihop! Idag är det eh... krispigt kan vi väl kalla det. Svinkallt kan man också kalla det. Jag vet för jag har redan varit utomhus. Gymet dårå. Klockan sju imorse dårå.


Natten skulle man kalla en succé. Som vanligt vaknar Malte varannan timme och vill snutta. Jag vet att han är helmätt, han vill bara ha lite närhet. I vanliga fall får han då bröstet men imorse när klockan var nästan sex ville jag testa om jag skulle kunna få honom att somna om utan att ge honom det han ville ha. I vanliga fall vågar man ju inte testa det, med risk för att han ska börja gallskrika och så blir det ännu svårare att söva om honom mitt i natten. Eftersom jag ändå snart skulle upp så låg det inte så mycket i potten så att säga.


Han började pusta och frusta, sparkade omkring sig och vände sig från sida till sida. Han höll på så ett bra tag men han somnade till slut om! Jag höll om honom och så fick han ligga riktigt riktigt nära. Kan det funka igen månne?


Idag blir det utflykt till Värmdö. Carros nya lägenhet ska inspekteras. lunch ska ätas och Malte och Leonidas ska få leka. Kanonfredag!

Presentation


Ofta TV-tittande.
Ibland småkaksbakande.
Alltid bakverkssugen.
28-årig hammarbybo.
Ledig gymnasielärare.
Nybliven mamma till finaste underbara Malte.

Omröstning

Jag insisterade på att få baka en tårta till en lunch hos Lovisa om ett par veckor. Vilken tårta ska jag baka tycker du? Vilken tårta skulle du vilja äta om du fick välja?
 Torta di Verona - en sockerkakstårta med marcarpone, blåbär och amaretto
 Choklad - och hasselnötstårta - mörk chokladkaka med en peanut butter frosting
 Key Lime Pie - inte lika mäktig som cheesecake och med smak av just lime
 Torta della Nonna - italensk ostkaka som serveras med lättvispad grädde
 Chokladmoussetårta - chokladmousse på en chokladbotten
 Cheesecake med vit choklad - cheesecake toppad med färska bär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggtoppen.se
  • One Million Blogs . org
  • Top Personligt bloggar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards